یان خوان مدیر بازاریابی خودروسازی امویام و چری به همراه امیر غفارپور مدیرفروش چری و سپیده عاشورانی مدیر فروش منطقهی شمال برند چری ضمن بازدید از نمایندگی مدیران خودروی حقپرست در نشستی صمیمانه با مدیریت و کارکنان این نمایندگی به بررسی چالشهای موجود در بازار خودرو و فعالیتهای این نمایندگی در حوزهی تبلیغات پرداختند.
یان خوان مدیر بازاریابی خودروسازی امویام و چری در این بازدید با تاکید بر نقش دیجیتال مارکتینگ بر جذب مخاطب در دنیای امروز گفت: استفاده از از دیجیتال مارکتینگ قابلقیاس با شیوههای سنتی تبلیغات نیست و اثر بیشتر و بهتری بر مخاطب دارد.
شرکت مدیرانخودرو در حال به سرانجام رساندن طرحهایی در این زمینه است که نتیجهی نهایی در اختیار مدیران شعب برای افزایش ارتباط اثرگذار با مشتری قرار داده میشود.
خوان افزود: تبلیغات جدید و سنتی میتوانند در کنار هم استفاده شوند به گونهای که مخاطب با مراجعه به هریک از این شیوهها، امکان دسترسی به اطلاعات و خدمات در فضایی دیگر را نیز داشته باشد.
مدیر بازاریابی برند امویام و چری دربارهی برآیند بازدید خود گفت: در بازدیدم متوجه وجود فرصتهای قابلتوجهای در این شهر شدم، باوجود ادامهی تحریمها آنچه در روحیه و لبخند مردم این شهر دیدم نشانگر امید آنها است.
وی دربارهی پتانسیل شرکت برای افزایش فروش و ارائهی خدمات بهتر به مشتریان گفت: در بازدیدم از نمایندگی امویام متوجه ثبت کاغذی اطلاعات مشتریان بالقوه و لزوم ثبت کامپیوتری آنها شدم، در بازدیدی مشابه از نمایندگیای در روسیه شاهد بودیم که عدم توجه به همین مساله تا چه اندازه در کاهش فروش اثرگذار بود که با برنامهریزی و ارائهی راهکار، پس از چند ماه به افزایش قابلتوجهی در فروش محصولات خود دست پیدا کردند، این همان اصل توجه و ارزشگذاری برای مشتری است، من فکر میکنم نمایندگی حقپرست فرصت و شانس لازم برای ارتقای فروش و عملکرد خود را دارد چراکه بسیاری از نمایندگان از ارزش واقعی مشتریان خود آگاه نیستند.
یان خوان با اعلام خبر تولید محصولات جدید این خودروسازی در آیندهی نزدیک، بیان کرد: در حال حاضر شناسایی مشتریان بالقوه و پس از آن هدایت آنها به سوی خریدی که نیازهایشان در آن برآورده شود؛ و درنتیجه افزایش فروش محصولات از برنامههای مهم شرکت است، دستیابی به شیوهی هدایت درست مشتری که بتواند با رضایت آنها همراه باشد امری مهم است. با تغییر و افزایش قیمت خودرو در ایران، شاهد تغییر در طبقهی خریداران محصولات شرکت بودیم، با بررسی وضعیت موجود متوجه شدیم که همراه با این تغییرات، نیازها و درخواستهای مشتریان ما که حالا دیگر بخش زیادی از آنها مخاطبان جدید با نیازهای متفاوت بودند نیز متحول شدهاست، این مساله سبب تغییر رویهی ما برای جلب رضایت آنها و پاسخگویی به نیازهایشان شد. مشتری جدید، متقاضی فضایی است که در آن کیفیت را تجربه و لمس کند، در نظر داشته باشید که همین مشتری در ماههای گذشته میتوانست توسان یا سانتافه خریداری کند اما در قیاس با قیمتهای جدید محصولات چری یا امویام گزینهی نخست آنها است با این تفاوت که انتظارات آنها از یک خودرو مانند گذشته است. بنابراین باید با بهوجود آوردن تغییرات در ساختار کاری خود رفتار و عملی متفاوت داشته باشیم و براساس نیازهای آنها عملکردمان را توسعه دهیم. توجه به دو اصل مشتریان بالقوه و افزایش رتبهی فروش میتواند به رشد بیشتر این نمایندگی کمک کند.
خوان با اعلام رضایت از فعالیت نمایندگی مدیرانخودرو حقپرست در حوزهی تبلیغات ادامه داد: شناسایی جامعهی هدف در شهرهای کوچک آسانتر است، طبقه، سبک و نیازهای مشتریان شما باید شناسایی و موردتوجه قرار گرفته شود تا بتوان بر مخاطب اثر مثبت گذاشت، حتی محیط زندگی مشتری بر سلیقه و تمایل او اثرگذار است، در زمینهی تبلیغات از هر طرح جدید حمایت میکنیم و درصورت مطلوب و اثرگذار بودن طرح، میتوانیم با هم آن را اجرایی کنیم.
امیر غفارپور در این بازدید گفت: در بحث اقساط و تامین منابع مالی شرایط بسیاری مطلوبی داریم. با اقساط طولانیمدت و پیشپرداختهای مناسب شرایط خرید آسان را برای مشتریان فراهم کردیم، همچنین تحویل خودرو از تمامی نمایندگیهای بهصورت فوری است. برنامهی خوبی برای تولید محصولات لاکچری داریم و برای بازاری که امروز خالی از خودروهای وارداتی است، محصولات ما جایگزینی مناسب و ایدهآل برای مشتریها خواهند بود.
وی دربارهی بازدیدهای منطقهای گفت: اینگونه نشستها با هدف برطرف کردن نقص و افزایش کارآمدی انجام میشود، باتوجه به تغییر در مشتریان و افزوده شدن مشتریهایی با نیازهای جدید به خریداران قبلی، نمایندگیهای باید بهروز باشند و اصلاحات لازم برای افزایش فروش را انجام دهند، نمایندگی حقپرست از تیم کارآزموده و باتجربهای بهره میگیرد که با بهروزرسانی میتوانند رشد و شرایط بهتری در فروش و خدمات ایجاد کنند. نگاه ما همواره کشوری است و تلاش ما در راستای یکسانسازی شرایط است، اما باتوجه بازار خوب محصولات ما در مازندران و حفظ سهم فروش ما در این استان، مازندران همچنان جامعهی هدف ما است و پشتیبانی مناسبی در حوزههای گوناگون از فروش تا خدمات برای مردم مازندران خواهیم داشت تا بتوانند از گزینههای شرکت برای رفاه بیشتر استفاده کنند.